albashop.hu
Jelen általános szerződési feltételek (továbbiakban „ÁSZF") tartalmazza az Alba Gépész Center Kft (továbbiakban, mint „Szolgáltató") és annak weboldalain – albashop.hu-n és aldomainjein- keresztül nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő Felhasználók (látogatók, megrendelők és vásárlók) – együttesen „Felek" jogait és kötelezettségeit.
Jelen ÁSZF nem kerül iktatásra, (utólag nem hozzáférhető) kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatban felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésre állunk.
Jelen ÁSZF a szolgáltató weblapján (albashop.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a weboldalak ÁSZF oldaláról és innen pdf-ben letölthető, továbbá bármikor kinyomtatható.
1.Szolgáltató adatai:
A szolgáltató neve: Alba Gépész Center Kft
A szolgáltató székhelye:2433 Sárosd, Keresztúri út 29.
A panaszügyintézés helye: 8111 Seregélyes Béke utca 39.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@albashop.hu
Cégjegyzékszáma: 07-09-024734
Adószáma: 24840848-2-07
E-mail: info@albashop.hu
Webcím: www.albashop.hu
Telefonszám:
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve: Székesfehérvári Törvényszék Cégbíróság
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely szolgáltató neve, címe:
Neve: Netprofil Kft.
Cím: 6230 Soltvadkert, Ifjúság útja 61.
2. Alapvető rendelkezések:
2.1 A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint a jelen szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V törvény („Ptk.") és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker.tv) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, a tartós fogyasztási cikkekre rendelt kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm.rendelet és a fogyasztói adásvételről szóló 373/2021. (V.30.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
3. Regisztráció/ vásárlás:
3.1: A Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját valós adatait megadni.
3.2: A Szolgáltatót a felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3.3: A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
4.Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
4.1 A megjelenített termékek online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
4.2 A webshopban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékről fotót jelenít meg.
4.3 Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja a Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartalmáról.
5. Rendelés menete
5.1 Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
5.2 Felhasználó a megvásárolni kívánt termék/termékek darabszámát beállítja.
5.3Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár" ikonra kattintva.
5.4 Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „vásárlás folytatása" gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A törlés „X" ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „frissítés/kosár frissítése" ikonra kattint a Felhasználó.
5.5 Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők.
5.5.1 Fizetési módok:
Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megadott termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse kézpénzben a megrendelt termék(ek) átvételekor.
Az online bankkártyás és egyéb fizetési módok a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya, illetve egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Utánvét díj:
10.000Ft-ig-> 440Ft
20.000Ft-ig-> 660Ft
50.000Ft-ig-> 770Ft
100.000Ft-ig-> 1100Ft
150.000Ft-ig.> 1600Ft
500.000Ft-ig.> a beszedett érték 1,2%-a
Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.
5.5.2 Szállítási költség:
A szállítási költség az alábbiak szerint változik:
0,1->0,5 kg 2050Ft
0,6->2 kg 2600Ft
2,1->3 kg 2750Ft
3,1->5 kg 3000Ft
5,1->10 kg 3350Ft
10,1->15 kg 3650Ft
15,1->20 kg 3800Ft
20,1->25 kg 4250Ft
25,1->30 kg 4620Ft
30,1->40 kg 5250Ft
Egyes termékekre ingyenes szállítás vonatkozik, ezt külön jelzi a termékeknél a Szolgáltató.
5.6 Amennyiben a webshopban akár rendszerhiba miatt elírás történik a terméknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.
5.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát (és ha tartozik a termékhez, a jótállási jegyet) a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és a csomagoláson észlelt nyilvánvaló sérülés esetén jegyzőkönyv felvételét kérni, illetőleg megtagadni a sérült csomagolású termék átvételét, tekintve, hogy a felek, így a vásárló is, a szerződések teljesítésében kötelesek együttműködni és jóhiszeműen eljárni. A vásárló kis sérülés esetén sem köteles a csomagot átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató a nem fogyasztónak minősülő vásárlótól nem fogad el. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
5.8. Az adatok megadását követően Felhasználó a „megrendelés elküldése" gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
5.9. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik, amelyre figyelmét a rendelése leadásakor a weboldalon közreadott tájékoztatás is felhívja.
5.10. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd megnyomja a „frissítés/kosár frissítése" gombot. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor az „X" „törlés" gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására/törlésére.
5.11.Felhasználó e-mailben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötöttség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válok. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
5.12. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban tagolt visszaigazolás csupán automatikus visszaigazolás, ezzel még szerződés nem keletkezett. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automatikus visszaigazolást követően egy újabb e-mailben, a vonatkozó jogszabályok szerinti tartalommal értesíti a felhasználót a megrendelés visszaigazolásának részleteiről és annak várható teljesítéséről.
6. A megrendelések feldolgozása és teljesítés
6.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelést.
6.2. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül (általában).
6.3. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató a dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
6.4. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.
6.5. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, a felek eltérő megállapodásának hiányában, az eladó (jelen ÁFSZ szerint: Szolgáltató) a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a vevő (Felhasználó) rendelkezésére bocsátani a dolgot.
6.6. A Szolgáltató késedelme esetén Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.
6.7. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
a) Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.
6.8. Ha szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.
7. Elállás joga
7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállás jogát. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
7.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
7.3. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
7.4. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
7.5. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.
7.6. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
7.7. A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállás jogát
a) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
7.8. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
7.9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező módot alkalmazzuk, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
7.10, Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címén leadni.
7.11. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
7.12. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
7.13. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
7.14.a visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltat arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
7.15. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. melléklete szerinti elállási nyilatkozat minta segítségével, melyet a honlapról is letölthet, telefonon, vagy személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó a Szolgáltató részére.
7.16. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
7.17. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
7.18. Az Európai Parlament és Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
7.19. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
7.20. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg. Fogyasztónak az a természetes személy, vásárló minősül, aki nem szakmai foglalkozása, nem üzleti tevékenységi körében köti meg a szerződést (vagyis magánfelhasználó).
7.21. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozásnak minősülő vásárlót, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el (pl. egyéni vállalkozó, őstermelő, kft, bt, stb.) szerződéskötéskor (és adószámmal kér számlát a nevére).
7.22. Elállási jog gyakorlásának a menete:
7.22.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségén jelezni.
7.22.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, emailen keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe.
7.22.3 A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A Fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
7.22.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
7.22.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételétől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
8. Jótállás, szavatosság
Hibás teljesítés
A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelménynek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő
Felhasználókat két év kellék-, és két év termékszavatosság illeti meg. Fogyasztónak csak az a természetes személy minősül, aki nem szakmai, vagy üzleti célból szerződik (vagyis kizárólag magánhasználatra vásárol terméket).
Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
A Fogyasztónak minősülő Felhasználó kellékszavatossági jogai:
8.1. Milyen esetben élhet Felhasználó kellékszavatossági jogával?
Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
8.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
8.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
8.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
8.5. Milyen egyéb feltétele van a kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Felhasználó igazolja, hogy a termék, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A Fogyasztónak minősülő Felhasználó termékszavatossági jogai:
8.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint- kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
8.7. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
8.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
8.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
8.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
8.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Fogyasztónak nem minősülő Felhasználók kellékszavatossági jogai:
8.12. Fentiektől eltérően a vállalkozásnak minősülő Felhasználót egy év kellékszavatosság illeti meg termékeinkre, azzal azonban, hogy a hibás teljesítést vita esetén Felhasználó köteles bizonyítani és a termék meghibásodására vonatkozó kifogást annak felfedezését követően haladéktalanul közölnie kell a Szolgáltatóval.
A Fogyasztónak minősülő Felhasználó kötelező jótállási jogai:
8.13. Milyen esetben élhet a fogyasztó a kötelező jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.
8.14. Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg a kötelező jótállás alapján?
A kötelező jótállás időtartama:
a) 10.000 forintot elérő, de 100.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100.000 forintot meghaladó, de 250.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250.000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Amennyiben a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Kötelező jótállás esetén a Fogyasztó (mint jogosult) a választása szerint
i. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotában képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
ii. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a vonatkozó jogszabályi előírások szerinti határidőn belül nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Törekedni kell a kijavítás, kicserélés 15 napon belüli megtörténtére.
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 9/2014. (IV.29.) NGM rendelet 5.§-a alapján a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas módon történik.
Ha kiderül, hogy nem javítható a termék:
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha negyedszer is elromlik a termék:
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk 3 alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – ha a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha nem sikerül 30 napon belül kijavítani:
Ha a fogyasztási cikk kijavítása a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követően 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
8.15. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
8.16. Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.
8.17. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeznek.
8.18. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlótól (Üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
8.19. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
9.Önkéntes (Szerződéses) és gyártói jótállás
9.1. Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Weboldalon, a Termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garanciát) is vállalhat, amely a kötelező jótállásról szóló kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes termékekre vonatkozó kötelező, és ha van, szerződéses jótállás időtartamát legkésőbb a termék vásárló általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli. Jelen pontban meghatározott szerződéses (avagy önkéntes) jótállás – ugyanúgy, mint a kötelező jótállás – kizárólag a Szolgáltató és a Polgári törvénykönyvben meghatározott fogyasztók között szerződésekre vonatkozik. Céges vásárlóinknak jótállást (garanciát) nem biztosítunk (csak kellékszavatosságot).
9.2. Amennyiben a termék gyártója a terméke tartósságára a saját reklámjaiban vagy más tájékoztatásban jótállást vállal, arra a 373/2021-es Kormányrendelet előírásai szerint a fogyasztó a gyártóval szemben hivatkozhat és a termék tartósságára vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt közvetlenül tőle követelheti, hogy a terméket javítsa ki vagy cserélje ki a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerinti hibás teljesítés esetén.
10. A szavatossági igény és a reklamáció esetén történő eljárás
10.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a fogyasztót a Ptk szerint megillető jogoktól és a 151/2003-as, valamint a 37362021-es Kormányrendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
10.2. A fogyasztó és a nem fogyasztó vásárlónak is kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
10.3. A kellékszavatossági és a kötelező jótállás keretében érvényesítésre kerülő fogyasztói jogosultságok teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk.6:166.§). Nem fogyasztó vásárlót egy év kellékszavatosság illet, vita esetében pedig őt terheli a bizonyítás terhe (amennyiben álláspontja szerint a Szolgáltató teljesítése volt jogilag hibás, vagyis amennyiben úgy véli, nem ő okozta a meghibásodás okát, hanem gyári hiba állt fenn.
10.4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági (kellék, termékszavatossági) vagy a kötelező jótállási igényről jegyzőkönyvet köteles felvenni. Szolgáltató a nem fogyasztó vásárlók reklamációjáról nem köteles jegyzőkönyvet felvenni, de megteszi.
10.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. A fogyasztónak minősülő vásárló esetében a Ptk. irányadó rendelkezése szerint a két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni, de a közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős (emiatt javasolt a hiba felfedezésétől számított leghamarabb értesíteni Szolgáltatót a hibáról és elkerülni a meghibásodás súlyosbodását). Fogyasztónak nem minősülő vásárlóink kötelesek a felfedezett hibát haladéktalanul (legkésőbb 48 órán belül) bejelenteni Szolgáltatónál, mely határidő felróható elmulasztása esetében csak térítés ellenében áll módunkban kivizsgálni a meghibásodás okát (a kivizsgálás pontos összegéről Szolgáltató az adott eset összes körülményének gondos mérlegelésével dönt és előzetesen tájékoztatja a nem fogyasztó vásárlót).
10.6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről, annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót, egyúttal azon tájékoztatás megadásával, miszerint a Szolgáltató igénybe veszi a békéltető testület eljárást, abban együttműködési kötelezettség terheli, ugyanakkor nem tett általános alávetési nyilatkozatot. Nem fogyasztó vásárló reklamációjára is igyekszik 5 munkanapon belül érdemben reagálni a Szolgáltató.
10.7. a Szolgáltató a fogyasztó reklamációjáról felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
10.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy a kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 05 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas már módon történik.
11. Vegyes rendelkezések
11.1Szolgáltató kötelezettsége teljesitéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
11.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelen lenne, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
11.3. Amennyiben szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
11.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
11.5. Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató www.albashop.hu nevű webshopja Magyarországon működik, Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy vele szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben a magyar bíróság illetékes.
11.6 Szolgáltató a webshopban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a felhasználó állampolgárságával, lakhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.
11.7. Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.
11.8. Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EUROPAI PARLAMENT ÉS TANÁCS(EU) 2018/302 RENDELET-nek.
12. Panaszkezelés rendje.
12.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a jelen ASZF elején, a Szolgáltató adatainál megadott telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti. 2022. december 27-től az anonim (azonosíthatatlan személy által tett) panasz kivizsgálását mellőzheti a Szolgáltató.
12.2. Szolgáltató a szóbeli panaszát azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel és a minőségi kifogás intézését illetően a fogyasztó igényétől eltérő álláspontjáról haladéktalanul vagy legkésőbb 5 munkanapon belül érdemben nyilatkozik, megadva indokait és a békéltető testülethez fordulásról szóló tájékoztatást a fogyasztónak. Utóbbiakról a Szolgáltató igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót. A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
12.3. A Szolgáltató működésével kapcsolatos írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül érdemben és írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a Szolgáltató és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
12.4. Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat vagy fogyasztói jogvitája esetén a saját lakhelye, vagy a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület előtti eljárást kezdeményezhet, vagy uniós alternatív vitarendezési platformon nyújthat be panaszt, vagy bírósági eljárást kezdeményezhet, az alábbiak szerint:
12.5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII.2) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: http://www.kormanyhivatal.hu 2022. december 27-től a fogyasztóvédelmi hatóság eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett változással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
12.6. A Fogyasztónak a Szolgáltatóval fennálló fogyasztói jogvitája esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, miután megkísérelte a vitás ügyét rendezni a Szolgáltatóval. A fogyasztónak a személyes meghallgatása a korábbi 20 helyett 27 helyen biztosított 2024. január elsejétől, tekintve, hogy 8 regionális központ is létrehozásra kerül
A regionális Békéltető Testületek illetékessége, elérhetőségei 2024. január 1-től.
Békéltető testületek neve és elérhetősége Illetékességi területe:
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Elnök: Dr. Gőbölös Réka
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu
Illetékességi terület:
• Baranya vármegye,
• Somogy vármegye,
• Tolna vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc Pf. 376.
Telefonszáma: (46) 501-090
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Illetékességi terület:
• Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye,
• Heves vármegye,
• Nógrád vármegye
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest Pf. 10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
Honlap cím: www.bekeltet.bkik.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Illetékességi terület:
• Budapest
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Elnök: Dr. Horváth Péter Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Illetékességi terület:
• Békés vármegye,
• Bács-Kiskun vármegye,
• Csongrád-Csanád vármegye
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Elnök: Dr. Csapó Csilla
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
Illetékességi terület:
• Fejér vármegye,
• Komárom-Esztergom vármegye,
• Veszprém vármegye
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu/hu; www.gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu
Illetékességi terület:
• Győr-Moson-Sopron vármegye,
• Vas vármegye,
• Zala vármegye
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Illetékességi terület:
• Jász-Nagykun-Szolnok vármegye,
• Hajdú-Bihar vármegye,
• Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszáma: (1) 792-7881
Fax száma: (1) 792-7881
Elnök: Dr. Nadrai Géza
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu; www.pestmegyeibekelteto.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Illetékességi terület:
• Pest vármegye
A vármegyékben elérhető testületek elérhetőségei:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
**********************************************
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
**********************************************
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
**********************************************
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
***********************************************
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
***********************************************
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
************************************************
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
************************************************
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
************************************************
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
E-mail cím: info@hbkik.hu;
************************************************
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
************************************************
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
************************************************
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
*************************************************
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
*************************************************
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
*************************************************
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
E-mail cím: skik@skik.hu;
*************************************************
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
*************************************************
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
*************************************************
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
*************************************************
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
*************************************************
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
12.7. a békéltető testület előtti eljárást a Szolgáltató igénybe veszi, de általános alávetési nyilatkozatot nem tett. A békéltető testület hatáskörébe tartozó vitás ügyben 2024. január elsejétől 200 ezer forintig terjedő ügyérték esetében a Szolgáltatóra kötelező határozatot hozhat, amennyiben egyetért a fogyasztó igényével. A békéltető testület hatáskörébe a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése tartozik. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és legalább az online meghallgatáson a részvétét biztosítani, valamint 2024. január elsejétől indult eljárásokban visszajelezni a testületnek a kötelezésben, az ajánlásban vagy az egyezséget jóváhagyó testületi döntésben foglaltak teljesítése (vagy annak elmaradása) kapcsán. A Szolgáltató székhelye szerinti illetékes Fejér Vármegyei Békéltető Testület, 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefon: 3622 510-310 E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
12.8. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó lakhelye szerinti kereskedelmi kamara által működtetett békéltető testület illetékes.
12.9. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
12.10. Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
13. Szerzői jogok
13.1. Miután az albashop.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, főszabály szerint tilos az albashop.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. Kivétel az előzőekben említettek alól a Szolgáltató jelen ÁSZF-e, amely írásos hozzájárulás nélkül szabadon letölthet, kinyomtathat a Felhasználó (ahogyan azt az ÁSZF elején is rögzítettük)
13.2 Az albashop.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot üzleti célból átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
13.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, azazokkal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az internetes reklámfelületeire.
13.4 Tilos az albashop.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése, a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése, bármely olyan alkalmazás használata, amellyel az albashop.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
13.5 Az albashop.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
13.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000FT, illetve szavanként 20.000Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
14. Adatvédelem és vegyes rendelkezések.
14.1. A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a weboldalak „adatvédelem" aloldalán.
14.2. Amennyiben a fogyasztónak nem minősülő vásárló által megadott adatok alapján kiállított számla a Vásárlónak felróható okból nem megfelelő, úgy a Szolgáltató a tárgyhónapban kiállított számlát az adott hónapban tudja az eredeti számla törlése és az új számla kiállítása mellett módosítani, melynek díja bruttó 3810 Ft (nettó 3000 FT ÁFA). Fogyasztók számára a számlamódosítást bruttó 2540Ft (nettó 2000FT ÁFA) díjért vállaljuk. A Vásárló kifejezetten tudomásul veszi, hogy a tárgyhót követően a számla már díj ellenében sem módosítható.
14.3. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et (a módosításra okot adó körülmények: jogszabály-változás, üzleti érdek, céggel kapcsolatos változások). A módosításokat a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a változásról e-mailben értesíti – mely alapján a Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni, vagy azt felmondani. Az esetleges ÁSZF módosítások nem visszamenő hatályúak.
14.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos (az ÁSZF és Adatvédelmi nyilatkozat kivételével) a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
Sárosd, 2025.február.01.
A legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében olyan technológiákat használunk, mint például a cookie-k. A cookie-k segítségével a webhely megjegyzi a látogatással kapcsolatos információkat, így könnyebb lehet az ismételt felkeresés, és hasznosabbá válhat a látogatóknak. A hozzájárulás elmaradása vagy visszavonása hátrányosan befolyásolhat bizonyos szolgáltatásokat és funkciókat.